fredag, augusti 13, 2010

I Paris

Nu är jag i Paris! Jag landade för ett par timmar sedan och ikväll blev det mat på ett typsikt brasseri i kvarteret. Insåg nyss att det faktiskt är andra gången som LillDanken är i Paris, den har ju även hunnit med en sväng till New York så den är riktigt berest innan den ens har tittat ut.

Imorgon blir det stan och, något spännande, vi (mamma, kusin, kusinbarn och jag) skall träffa Olivia som vi hade som fadderbarn när jag växte upp. Hon bodde hos oss några veckor på somrarna och vi hjälpte henne ekonomsikt för att hon skulle kunna gå i skolan hemma i Rumänien. Nu bor hon sedan flera år tillbaka i Frankrike och imorgon skall vi träffa henne på lunch. Det var 13 år sedan vi såg senast så det ska bli jättekul att få en uppdatering från henne.

För övrigt har jag överlevt första jobbveckan även om det var bra trögt. Men mysiga kollegor och semesterlugn i kroppen gjorde att det var helt ok att komma igång igen.

Inga kommentarer: