söndag, augusti 08, 2010

Slut på semestern?

Jaha, det här gick ju fort. Väldigt fort. Det känns som om det var härom dagen jag skrev det förra inlägget, nyss inflyttad i sommarstugan. Nu är vi tillbaka i Stockholm igen. Det blev tre veckor på västkusten och den sista i Bromma för renovering av huset. Vi har haft det väldigt skönt. I sommarstugan gjorde vi inte många knop. Hälsade på kompisar, gjorde lite dagsutflykter och slappade.

När vi kom tillbaka till Bromma däremot. Oj, här har det fixats och fejats. Mamma och pappa kom upp och har varit här i en vecka. Vi snackar uppstigning runt halv nio och sedan kroppsarbete fram till kvällningen. Jag kan iof inte säga att jag stått så mycket för det kroppsliga arbetet, jag har gjort så mycket jag kunnat, men Johan och pappa har svettats på.

Och resultatet blev väldigt lyckat. Sammanfattat blev det: nya släta väggar i hallen, ett buktande tak bort, en gammal fuktläcka som vi inte kände till bort, nytt innertak dit, ett getingbo med attackerande getingar bort och en helt ny vägg uppsatt! Så nu har vi ytterligare ett sovrum här hemma. Det skall bli barnkammare för er som inte listat ut det. Eller cellen som vi kallar det för det är inget stort rum. Men det blir nog alldeles utmärkt tror jag. Jag har ändå svårt att fattat att det är en bebis i magen och inte en liten hundvalp. Om allt går som vi vill så kommer det i alla fall ut i slutet av oktober.

Just nu sitter jag i Hässelby strands båtklubbs hus och skriver. Vi sitter båtvakt, Johan och jag. Inte särskilt kul, men ett nödvändigt ont. Kvällen/natten inleddes med ösregn och kraftig åska som gjorde att marken faktiskt skakade vid ett par tillfällen. Det var dock inget som störde vakthunden Viggo som sovit sig igenom hela passet. Nu är klockan snart halv fem och vi går av om en halvtimma. Ljuset kommer smygande nu och det är alldeles stilla efter ovädret. Jag hör några måsar men framför allt hör jag Viggos snarkningar. Snart får vi åka hem och sova!



Inga kommentarer: