fredag, oktober 26, 2007

Macotekets kundservice

Jag har beställt en adapter från macotecet. Eftersom den fortfarande inte dykt upp efter en veckas väntande tog jag idag reda på deras telefonnummer och ringde upp supporten.

Jag landade i en telefonkö av stora mått. Den hade inte ens artigheten att meddela sig om vart i kön jag befann mig utan rabblade bara sitt mantra “Du är placerad i kö, vi jobbar på för att så snart som möjligt kunna hjälpa dig”. Hjälpa mig my ass - tänkte jag efter 18 minuter väntan. Jag reste mig upp och sa till min kollega:

– Nu måste jag gå på toa, och givetvis kommer de väl att svara om jag går härifrån.
–Ja visst gör vi det. Hör jag från telefonen!

Jag började ju skratta hejdlöst och greppade telefonen och förklarade att jag faktiskt väntat nästan 20 minuter, och att behoven kallade. Vi pratade på om mitt ärende och han kollade igenom sina uppgifter om mitt köp. Han såg att det var ett köp till ett företag vid namn Madame Chic och frågade vad det var för något. Jag förklarade att vi säljer kosmetik och han sa förvirrat; varför känner jag då igen det? I och för sig så vet jag att många killar runt Stureplan sminkar sig och så men jag tillhör inte riktigt den gruppen...

Han skulle kolla upp om produkten fanns i Souks Macoteket-affär så han bad att få återkmma. Innan vi lade på säger han smidigt:

– Nu dröjer det någon minut innan jag ringer upp dig igen så... du har ju lite tid att gå åt sidan så att säga...

Efter att ha avklarat mitt toalettbesök ringer telefonen. När jag svarar presenterar sig samme herre som någon från toalettavdelningen! Jag började ju garva igen och han berättar att han nu har sett till att det ligger en alldeles personlig adapter som väntar på mig i butiken. Han lägger till att den förmodligen ligger på en rosa sidenkudde. Jag frågar om det är speciell belysning riktad mot min adapter och han svarar: givetvis, när du kommer in i affären kommer all övrig belysning tonas ned och folket kommer slänga sig på golvet likt Inkafolket när du stiger fram. Jag får även bekräftat att jag genom mitt fingeravtryck kommer att få all tänkbar service.

Det kallar jag service!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Grym service! Dom låter dej till och med gå på toa.

L8 sa...

Javisst! Vilken annan service gör det?

Anonym sa...

Killarna som tvättar dina händer i Dubai...

Kingen sa...

skulle du köpt en pc pryl skulle de sms:at den till dig på ett nafs.
Ang Danquens svar så tror jag att ja skulle använt damtoan där...