tisdag, september 23, 2008

Simhallen - del 2

Visst var det som jag trodde. När jag passerar spärren på simhallens entre så visas min fula nuna upp stort på TV-skärmen. Man tackar.

Idag har jag jobbat över och det krävdes självdiciplin att åka till simhallen trots att klockan var mycket och magen värkte av hunger. Efter att ha slängt i mig en banan och lite Keso var jag redo för att simma längder. Men idag var det två banor för motionärer. Oroligt fösökte jag reda ut om det fanns en oskriven regel om att de snabbare simmarna höll till i en av banorna eller om man bara hoppade i där det kändes bra. Jag fann inget mönster så jag hoppade i mittdelen.

Åter igen märkte jag hur tungt mitt huvud är. Jag simmade på men insåg snart att det var väldigt många som var sugna på att simma idag. Faktiskt så många att det blev trångt. Jag fösökte hålla jämn takt med de andra men ibland fick jag "köra om" och ibland blev jag omkörd.

Det hoppade i en gubbe av modell äldre som började simma ryggsim. Hurtigt tänkte jag. Men när han kom närmre mig så simmade han väldigt nära och det var då jag kom på det. Gamla människor är inte alltid så bra på att klippa sina tånaglar! Jag såg framför mig hur han skulle ha rakbladsvassa naglar som skulle snitta upp mina vader och fick lite lätt panik. Hela simningen blev en kamp för att inte komma för nära gamlingen. I min iver att undkomma gubben råkade jag simma för nära en annan man - som sparkade till mig i rumpan! Det var så klart inte meningen, men det kändes onödigt och det tog död på min simlust så det fick räcka där. Och jag kan säga att en halvtimmas simning räcker för att göra mig mör, jag är helt seg efter lite bastande på det. Men jag slapp i alla fall stirrandes grannar idag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, alla vet ju att man ska passa sig för gamlingar i bassängen.