torsdag, januari 22, 2009

Ett oväntat spontanköp

Jag arbetar med att få folk att komma till avslut med sina köp i butiken. Det handlar om att prata bra erbjudanden och på diverse sätt locka till köp. Härom dagen råkade jag själv hamna i en situation där jag snabbt gjorde ett avslut. På mailen trillade det in ett mail från min kollega där hon frågade om det inte var någon på vår arbetsplats som ville köpa ett fint kylskåp som använts vid en fotografering. Eftersom vi behöver en extra frys till källaren tyckte jag det var synd att det inte var en frys istället. Men så fick jag se en bild på kylskåpet. Och jag var såld. Eller, kylskåpet blev sålt. Jag lade ett skambud på 2000 kr och fick det!

Någon dag efter att jag sagt att jag skulle köpa det så mätte Johan vår källardörr. Den var inte alls lika bred som kylskåpet. Ett litet problem, men dock ändå ett problem. Men jag kände att det där inte fick stoppa oss. Det är ju ett så fint kylskåp. Som vi inte behöver. Så, idag fick Johan hjälp av sin kusin och hans CP-taxi att köra hem kylskåpet. Och banne mig, det räckte med att öppna dörren på kylskåpet så fick vi in det! Så nu tronar det så fint i källaren, i väntan på att fyllas med öl och annan dryck vid festliga tillfällen. Jag är mycket nöjd.


2 kommentarer:

K sa...

Sannerligen ett fint exemplar. Vilken lyx för de små ölflaskorna.

Anonym sa...

Oj, det var ju inget snack om saken! Snyggt!