onsdag, januari 14, 2009

Måste jag dricka också?

Jag arbetar med en väldigt trevlig kund; Spendrups. Eftersom Spendrups har börjat sälja Schweppes i Sverige (det var Carlsberg som hade det kontraktet förut) så skall vi imorgon ha en drinkafton tillsammans med vår kund. Vi har ordnat festen i kubanska tecken, så det blir kubansk mat, musik och drinkar så klart.

Det skall bli trevligt, men, innan jag är där har jag så mycket att göra att det just nu bara känns skitjobbigt att behöva dricka sprit en torsdag då jag hellre hade varit hemma och krupit upp i soffan. Jag VET - det kan låta fånigt att klaga över sådana här saker, men jag har faktiskt lite svårt att bli onykter tillsammans med kunder. De gånger jag blir berusad vill jag vara med mina vänner, där jag känner att det inte gör något om jag gör bort mig och att min arbetsroll inte påverkas om jag råkar säga något dumt.

Nu är det verkligen ingen som tvingar mig att bli full, absolut inte, men hallå - kubanska drinkar. Nåväl, jag återkommer med rapport om hur det gick. Jag hoppas inte på en spya i diskhon om man säger så...

Nu skall jag kolla vidare på "Made in Sweden" som både Loka och Tele2 sponsrar.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, var det dina kompisar på Tele2 som var med igår?

Anonym sa...

Bli gravid Lotta så slipper du dricka dig full med kunder. Vi har också kundfest idag, så jag förstår vad du menar. Själv kan jag dricka alkoholfria drinkar och ta bilen hem. Lycka till! Mariette

Anonym sa...

Jag gillar din idé, Mariette

Anonym sa...

Lotta, annars kan du ju bara säga att du har inflammation i en magmuskel och käkar mediciner och därför inte kan dricka något. Eller hur, Mariette?

Anonym sa...

Helst inte på drinkkvällen...