söndag, januari 11, 2009

Vi klarade det!

För det första: vi slapp bajsblöjan. Strax innan hennes föräldrar skulle gå härifrån släppte hon ett lass vilket gjorde att den uppgiften hann hamna på föräldrarna. Puh!

Sedan gick det faktiskt som en dans. Direkt efter att hennes föräldrar hade gått utanför dörren slängdes det några oroliga blickar åt hallen, men bara några minuter efter var hon inne i leken med mig och Johan och alla små plasthästar på golvet. Jag hade planerat lite bakning och det visade sig ju vara en hit. Hilma fick baka sitt egna lilla bröd som hon sedan visade upp, stolt, för mamma. Hon tycke dock att det var ganska konstigt att degen var tvungen att sova två gånger mitt i bakningen.

När hennes föräldrar hade kommit tillbaka var hon i sitt esse, och jag tog tillfället i akt att fråga om vi skulle fotografera henne lite. Hon sken upp och det visade sig att det var något hon gillade!







Idag har vi rensat ut julen. Jag tyckte det var så mysigt med gran i huset så jag hade lite svårt att skiljas från den, men nu när den ligger på soptippen känns det faktiskt ganska bra, det blev lite rymligare igen.

Inga kommentarer: