torsdag, januari 29, 2009

När som helst

En av mina nära vänner går med magen i vädret och skall föda vilken dag som helst. Det är när de åker in till BB som vi skall passa Hilma som jag berättat om tidigare. Det är därför vi har övat. Nu när det verkligen kryper närmre för varje dag som går så hoppade jag givetvis högt idag när min vän ringde vid lunchtid. Hon var dock snabb med att säga att det inte var dags ännu, men däremot hade lilla Hilma råkat ut för öroninflammation! Aj då. Mest är det ju synd om lilltjejen, men nästa tanke var så klart... Hur bra går det att vara barnvakt till en sjuk tjej?

Nu några timmar senare kan vi andas ut, kompisens mamma har anlänt till staden och kan rycka in om det blir dags under helgen. Så nu är vi lediga från jouren fram till söndag kväll då mamman åker hem igen. Wohoo! En barnledig helg! Eller.. hur blev det nu?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Lotta. Tittar in här lite då och då, alltid roligt att läsa någon bekants blogg.
Du får hälsa Hilmas mamma (Jag vet ju vem hon är...) och önska lycka till med den nya bebisen.
Kramar från Linda
PS hoppas att vi kan hinna med en fika någongång.

L8 sa...

Hej Linda! Vad roligt att du tittar in! Hur var det hade du en liten plutt där hemma också? Jag skall definitivt hälsa.

Jag tar gärna en fika!
kram Lotta