fredag, september 24, 2010

Drömmar

Jag har generellt helt knäppa drömmar. Sällan går det en natt utan att det är biljakt, action eller knasiga grejer som sker. Mina vänner brukar nämna klassikern om när jag drömde att jag bajsade ur pannan. När man är gravid sägs det att drömmarna kan tvistas till ytterligare. Hej baberiba säger jag. När jag vaknar på natten för att gå på toaletten så tänker jag förundrat; HUR knäpp är min hjärna egentligen? Alltså, jag upplever mig själv som en ganska sansad människa men det bor ju för fasen ett psyko här inne någonstans. För hur förklarar man annars dessa klipp från veckans nätter:

• Jag smyger mig in i Sverigedemokraternas läger och byter ut deras ammunition till lösa skott. Sedan dansar jag glatt framför dem medan de försöker skjuta mig.
• Jag kommer från frisören och ser i spegeln att jag har två hål i huvudet. Det visar sig att frisören gjutit en hjälm runt mitt huvud på lite distans och fäst allt färgat hår på hjälmen. Hålen är till för att jag skall kunna tvätta skalpen under. Dessutom svettas jag mjölk över hela kroppen.
• Ett spöke smeker mig över nacken. Jag gör high five med en trägubbe i naturlig storlek som förklarar att bankandet på vinden är till min pappa.
• Veckans final: Jag stoppar varsin Nespressokapsel vid vardera bröst och kan på så sätt göra kaffe med varm mjölk.

Jag SA ju att det är sjukt. Och all denna mjölk. Det måste vara kroppen som börjar förbereda sig på amning. Vårt barn kommer få Nespresso från dag ett, känns ju underbart.

2 kommentarer:

Kingen sa...

ja va svarar man på detta?
Som din äldre broder skall man ju säja nåt lugnande i stil med, det är helt normail, alla tänker konstiga saker, vi andra bara inte bloggar om det.

Men ibland kan man ju inte annat än undra om den där insidenten när barnmorskan tappade dig inte satte några djupa spår ändå :D

Anonym sa...

Condivido pienamente il suo punto di vista. Si tratta di qualcosa di diverso e l'idea di mantenere.
Assolutamente d'accordo con lei. Mi piace questa idea, sono pienamente d'accordo con te.