torsdag, september 16, 2010

Profylax - del 2

Jaha, då har vi tagit vår examen i Profylax. Något som vi kunde gjort redan efter del 1 visade det sig. Förstå mig rätt, kursen var bra, jag känner att jag förberett mig så gott jag kan nu och det känns tryggt, men Herre Gud, det där hade vi kunnat gå igenom på EN kväll. Igår blev det lite för mycket frosseri i "jag är gravid och jag är så jävla helig-grejen".

Jag ser ett tydligt mönster. När man går på diverse kurser, det spelar egentligen ingen roll vad man lär sig på kursen, så finns det alltid någon som skall ta det liiite för långt. Någon som antagligen tycker att han/hon inte fick komma fram tillräckligt i skolan. Någon som sitter längst fram och gärna drar exempel de lärt sig utantill från boken men som de försöker få det att låta som att det är exempel ur deras egna liv. Exempel som i det här fallet omöjligen kan vara självupplevda då alla på Profylaxkursen var förstagångsföderskor.

Jag blir lite irriterad på sådana människor. Dåligt, jag vet, men allvarligt, fattar de inte att man hör hur de i stort sett läser innantill från boken när läraren frågar? Tjejen från gårdagens kurs var dessutom så där överdjävligt gravid. Ni vet, hålla handen i svanken, le som om hon var Mona-Lisa och klappade på sin killes kind som om han var mindre begåvad och inte riktigt visste vad han hade gjort för att få sin tjej att odla en boll på magen.

Nåväl, nu är kursen genomförd och jag är som sagt glad att vi gick den. Övningen där man skulle ligga och vresa med benen i en saccosäck sade jag dock pass till.

5 kommentarer:

Carl sa...

Ett litet tips:

Profylax på webben
www.profylaxonline.se

Mvh,
Carl på Babygruppen

danquen sa...

Carl, du missade nog poängen där.... Vi har redan gått kursen. Förmodligen var den bättre än än din kurs. Men du är ju förmodligen en bot så du är förlåten.

danquen sa...

För övrigt kändes det fantastiskt att som man sitta och blunda, slappna av och förställa sig hur skötet öppnar sig och klämma till med en krystning. Det kändes fullt naturligt.

Team Trollingman sa...

Kan inte påminna mig om ngn sådan kurs. Ni är liiiite konstiga i Stockholm

Linda Bohlin sa...

Ha, ha, ha! Lotta, vilket inlägg! Jag måste säga att jag blir både lite chockad och lycklig när jag hör så hårda ord komma ifrån dig. Skulle nästan kunna varit jag om man lagt till lite svordomar. Men jag håller med dig - pregopräktiga är fan det värsta som finns. Kom igen liksom! Fatta hur många som fött barn innan dig!!!