torsdag, oktober 28, 2010

Dagen D har passerat

Jaha, då är den officiellt sen. Bebisen. Den verkar trivas i min mage. Den bökar runt ganska mycket så den tycker nog det är ganska trångt, men ut vill den inte ännu. Jag kommer på mig själv med att tänka: Kom igen nu då, sätt igång och kom ut! I nästa sekund tänker jag: Herre Gud, jag får panik om det drar igång nu, är jag verkligen redo för det här? Men det är ju inte riktigt så att jag kan välja längre, det är ju liksom bara att köra nu.

Johan är lite mer på, han kommer hem från jobbet och säger: Kan inte vattnet gå nu då?!

Det går verkligen ingen nöd på mig men det börjar bli lite tråkigt. I början av ledigheten kunde jag fixa massor här hemma (ok, MASSOR kanske är att ta i, men en hel del smågrejer) men nu blir jag snabbt trött och orkar inte gå så långt. Mad men säsong 1 och 2 är avklarade. Socklådan rensad. Klagomål lämnade till Siba för en frys som aldrig blir levererad. Så det är bara att vänta helt enkelt. Och ta ett fotbad. För det har jag hört ska sätta fart på bebisar som ligger och trynar i magen!

3 kommentarer:

Christin sa...

Jag tror bebisen kommer samtidigt som frysen.

Jessika sa...

Andra tips är: dra igång med storbak,ut och gå,stor städa huset,måla om inne,börja på någonting som du absolut inte kan avbryta,åk och stor handla..........och andra sidan så kommer bebisen, när den är redo helt enkelt.Vi håller tummarna.

L8 sa...

Och när kommer frysen Christin?

Jessika, jag ska nog testa att baka något imorgon, då har jag i alla fall något gott att äta om det inte funkar :)