måndag, oktober 18, 2010

Om att vila

Det är ett riktigt I-landsproblem jag har, det är jag medveten om, men jag har lite svårt för att vila. Att vara hemma på dagarna och inte passa på att tvätta, laga mat att frysa in, ringa samtal osv går inte så bra. Jag är ju trött i kroppen, men mentalt vill jag passa på att göra saker när jag är ledig. Egentligen borde jag parkera mig i soffan och slappa men det är alltid "bara" något jag ska fixa först. Men nu har jag i alla fall kommit till en kompromiss med mig själv. Fixa grejer på förmiddagen och kanske lite efter lunch och så en stunds vila i soffan. Somnar jag ger jag mig en klapp på axeln. Jag vill ju vara någorlunda utvilad när bebisen kommer. För JA jag vet att det blir lite sömn sedan. Jag tror aldrig jag har fått så många "passa på" förut, det låter tyvärr som om vi ska dö när bebisen kommer och det hoppas jag inte. Jag ser ju fram emot det här.

I morse var vi hos Barnmorskan på kontroll. LillDanken ligger stadigt fixerad och helt startklar. Jag ska bara vila lite till så är jag också startklar!

5 kommentarer:

Team Trollingman sa...

Det blir nog tid för vila sen åxå, och mycket myyys. Så ta och vila upp dig och se till att komma ner i varv så att du inte blir stressad sen av all påtvingad myyyyys.

Linda Bohlin sa...

Det kan ju vara avkoppling i att göra saker också. Ligga på soffan kanske inte passar alla. Mig passar det som handen i handsken! Gör det som känns bra, Lotta!

L8 sa...

Bra sagt av båda! :)

LillasysterHäggman sa...

Hittade den här hemsidan och kom att tänka på dig :)

http://www.inchbyinch.eu/

L8 sa...

Fina grejer! Tack för tipset!