lördag, oktober 23, 2010

Fullmåne

Sitter i soffan mätt och belåten. Skön musik på stereon och mannen ligger på hallgolvet och kapar elementrör. Vi har lite tända ljus och det är lugnt och skönt. Så här ska det vara en lördagkväll. Johan har ju varit inställd på födsel idag, jag tror det var någon teori om att jag skulle påverkas av fullmånen. Men inget på gång just nu i alla fall. Däremot har jag varit lite tröttare de senaste dagarna så det känns att det kryper närmare. Jag blir själv lite chockad varje gång jag kollar in här på bloggen och ser den lilla snurrande bebisen och att det är så få dagar kvar!

Annars rullar det på med att vara mammaledig (konstigt ord när man inte är mamma ännu). Dagarna går åt till att fixa med smågrejor, tvätta väldigt små kläder, bråka lite med Siba, lämna på kemtvätt, baka någon kaka, frysa in portionsbitar med lasagne, teckna försäkringar, vila, kolla på Mad men, leta efter ny bil på nätet, prata i telefon och nöjessurfa. Det gick väldigt fort och lätt att vänja sig vid att inte jobba. Det kommer bli ett bra år det här.

Inga kommentarer: