onsdag, december 06, 2006

jag har hittat en affär

När man flyttar till en ny (nygammal i.o.f.) stad så tar det lite tid att hitta sina rutiner, sina favoritställen o.s.v. Jag har ju redan nämnt restaurang Stolen för er där de serverar grym mat. Men nu tror jag att jag har hittat "min" affär också. Det, lyxiga, men fortfarande problem man har om man bor på Östermalm är att de flesta här har ganska gott om pengar. Det har inte jag just nu. Detta resulterar i att en Coop Konsum som har skitdåligt sortiment, ofta är lite skitig och ganska otrevlig personal kan ta höga priser. Och ändå är där fullt av pälsklädda damer med vita handskar.

Men jag jobbar på Söder. Och tro det eller ej, men där äter man också mat. Så nu har jag hittat en butik som ligger nere i tunnelbanan som verkar jättefräsch! Den är inte billig, det tror jag inte att jag hittar någon som är inom tullarna, men den ser i alla fall ut att ge mig lite kvalité för pengarna. Kanske otroligt ointressant fakta för er, men en ganska viktig upptäckt för mig.

Ikväll har jag packat upp de sista av mina lådor. Nej förresten, jag har en kvar i badrummet. Det är en av de jobbigaste för det är en massa saker i den som jag inte har en aning om vart jag ska ställa. Läge för ett inköp av ett gigantiskt badrumsskåp. Just nu hänger dessutom Johans flytoverall i duschen och skrämmer slag på mig varje gång jag går förbi badrummet. Lite som Jonas Leif som har en förkärlek att vistas på toaletter.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt med en riktig affär, för Coop är inte förtjänta av dina pengar om de inte kan sätta fram Colan!

Anonym sa...

Har dom Cola på Coop? I min jungfruliga värld trodde jag bara sådant existerade på Plattan. Men det är klart, Coop går ju mindre bra så de söker kanske lite nya marknader...

Anonym sa...

Betongbarn ...

Anonym sa...

Betong - Grå som den finaste bergslagsgranit, avskalad som den svenska fjällvärlden och hård som titan. I love it!