måndag, december 18, 2006

Kära Göteborg!

Jag var hemma i helgen. En månad har jag bott i Stockholm nu, så det värkte i Gbg-tarmen. Och i kompis-tarmen! Visserligen har Christin varit uppe och hälsat på, men jag har saknat att få vara med när vi samlas lite fler. Som i lördags. Vi var hos Mariette och hade knytkalas med julmat. Riktigt mysigt. Maten var suverän (det var ju vi alla som hade fixat den) och jag blev så glad av att träffa alla igen.

I fredags var det släkt/julmiddag hos mamma och pappa i Hovås, även det väldigt trevligt! Och gissa om jag gosade med Viggo! Han blev jätteglad när jag kom hem. En viktig uppgift under helgen var ju att köra ut moppen från stan till Hovås. Det var kallt. Jag har fått en tidig julklapp av Christin också, ett minneskort till kameran på 1 GB! Grymt!

Idag har Johan och jag varit och köpt en julgran. En stoooor julgran. Den är 3 meter. Det var precis att vi fick in den i bilen och det var lite pyssel att få den att stå rakt, men nu står den så grann här i stugan, som ni kan se på bilderna. Ja, där finns även lite andra bilder: Viggo klädd för vinter, frosten på vår bil när vi kom till Arlanda, mys hemma hos Mariette och projekt gran.








7 kommentarer:

Anonym sa...

Åhh! Vad fin granen blev!! Kul att du lägger ut lite bilder!
Jag kom på att jag missade att bjuda er på ett smakprov av sillen i söndags. Skit!

Anonym sa...

Ja, visst blev den. Igår kröntes den med en stjärna också.

Attans att vi missade sillen, men med tanke på att Johan åt tre julbord i helgen så tror jag inte att han misströstar ...

/L8

Anonym sa...

Ja vad mysigt med gran...

Anonym sa...

Va fin gran, kan man få köpa den sen efter jul!

L8 sa...

Javisst, då kostar den bara 199:-

Anonym sa...

Vi kan ju elda upp den på Påsk....Du har väll space i saaben...

kladde

Anonym sa...

Ja, Saaben är stooor! Skall fixa lite bilder på den här på bloggen sen, men just nu är den lite smutsig och då vill den inte vara med på bild.

En roadtrip till Öckerö för att leverera en gran som skall eldas upp är ju för övrigt helt naturligt.

/L8