lördag, december 23, 2006

jul, strålande jul

Ja jag kan ju knappast skriva att det är en vit jul. T.o.m. jag börjar tycka att miljöpåverkningen har gått lite för långt, det skulle lika gärna kunna vara en dålig midsommar med det här vädret som de sa på vädret häromdagen! Men tack vare allt julmys förra helgen och att vi har fått in granen så har ändå julkänslan smugit sig på ordentligt. Igår satte jag mig för att slå in lite klappar. Jag hade varit och köpt fin papper och bast att använda som snören. Jättefin kombination, men jag börjar tro att jag är allergisk mot basten. Det hela fick avbrytas efter en stund när jag inte hann slå in en klapp färdigt mellan nysningarna och snytningarna.

Jag vet inte riktigt hur jag ska få med mig alla klapparna ner till Gbg idag med flyget, funderar faktiskt på att gå och köpa mig en ny resväska så här dagen före jul. Och panikshoppa några sista klappar, jag måste inte, men det hör liksom till ritualen.

Till er alla från... mig: En riktigt god jul!

1 kommentar:

Anonym sa...

God Jul till dej också, Lotta! Synd att du är allergisk mot basten! Hur blir det då med bastkjolen i sommar!!??