torsdag, februari 15, 2007

Roses are red, violets are blue...

Nu har den passerat. Alla hjärtans dag. En dag som de sista åren har gått från att vara en mysig grej till att bli en hysterisk jakt på romantik. Folk blir desperata, vad ska jag köpa till min tjej?! Vad ska vi hitta på?! Jag måste medge att jag har lätt för att slitas med i hysterin varpå jag är väldigt nöjd med vår klassiska uppvaktningen á la 50-tal. Blommor och choklad. Givetvis i en något förnyad kostym. Pojken ger flickan rosor. Flickan ger pojken choklad. Vi kan inte ha förflyttat oss till 2000-talet utan en gnutta jämlikhet!

En fråga återkommer dock. HUUUUR kan man som tjej bli så glad för lite blommor? Visst, igår tappade jag ju inte hakan av förvåning, men låt oss säga att jag får blommor en annan dag. En dag som inte är min födelsedag eller namnsdag. Då tappar jag faktiskt hakan. Och bli löjligt glad. För lite blommor. Killar, ni har det inte allt för svårt på det viset.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är nice att få blommor. Fina rosor! Jag fick en orkidé. Nu gäller det att hålla liv i den. Den är jättefin och har massor av knoppar. Hoppas att det blir blommor av dom.