torsdag, februari 01, 2007

Arla morgon

Jag vet ju att jag borde ge Viggo mer torrfoder. Det är de där förbannat söta ögonen som får mig att choppa ner små kycklingbitar och diverse godheter i hans skål. Och så som jag värdesätter god mat, vad annat kan väl han göra? Han är ju min lilla dyrgrip. Men ibland smyger det sig in lite vett i mig och jag ser till att åtminstonde blanda i lite torrfoder i maten. Det har jag gjort nu ett par dagar och jisses! Jag vet faktiskt inte om det är fodret eller om vi helt enkelt är roligare att bo hos än mina föräldrar, men hunden tycks gå som på droger! Det var länge sedan han hade sådan fart, busade och höll igång. Det riktigt kul att se att han mår så bra, om än lite krävande, puh!

Imorgon är det fotografering med jobbet och jag skall befinna mig på plats 07.00. Uh. Så ikväll är det Medium med en skål glass som gäller och sedan bums i säng! Bon apetit!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Man kanske skall prova torrfoder...

Anonym sa...

Du kan nog få Viggos. Han äter hellre lammstek. När Lotta gjorde det förra helgen gick han fram och slickade på ugnsluckan. (medan torrfodret låg i matskålen bredvid) Snacka om att vara sugen..

Anonym sa...

Jag gillar nog oxå ¨lammkött¨ bättre men kanske skall nöja mig med torrfoder...

L8 sa...

HA HA HA, Kladde, det är underbart med självinsikt.