tisdag, juni 12, 2007

Storstadstrafik

Jag har inte varit med om dess like. Igår skulle jag köra från Linnégatan där jag bor, till Nacka. Denna tur tar vanligtvis 10-15 minuter, kanske 20 om det är en del trafik. Denna veckan inleddes det ett vägarbete på Centralbron, vilket gör att de stänger av ett av tre körfält.

Att ta sig från Linnégatan till Nacka tog igår två timmar. TVÅ TIMMAR! Vi rörde oss tre kvarter på 40 minuter. Jag höll på att fullständigt balla ur. Det finns ju liksom inga alternativ, bara att sitta i bilen och glo som ett annat fån. Jag blir galen. Det är inte meningen att alla skall bo på precis samma ställe, varför kan vi inte sprida ut oss lite mer? Galet är vad det är. Jag kommer att få installera en toalett i bilen om det här händer igen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kan hjælpa dej med pump och lite andra tillbehør om du vill. Fast før att kunna anvændas i bilen kan jag nog inte fixa en pump som klarar nr 2.

Anonym sa...

Hver gang!

L8 sa...

Christin: Vi snackar fekalier.

Anonym sa...

Buss eller cykel? Leve vägarbeten. More work for me ;-)