tisdag, november 06, 2007

En burlesk fest

I helgen kom så den årliga halloweenfesten som jag sett fram så mycket emot. Nytt för i år var att det var ett tema. Tema Burlesk. Jag fick slå upp ordet för att få en uppfattning och i det stora hela kan man säga: teater, varité, överdrivet, humor och buskis. Dock fick jag känslan av att temat skulle bli lite mer avklätt än vad just ordet burlesk antyder och den känslan förstärktes så fort vi kom innanför dörren! På vägen in var det anordnat så att man fick prata med en dörrvakt (världens största) som konstaterade att de vackra damerna (vi) stod på gästlistan. är vi kom in i trapphuset (som var upptänt med enbart levande ljus och röda lampor) fick vi hänga av oss hos de mycket vackra, och ganska sparsamt klädda hjälpbredorna.

Väl inne tappade jag nästan hakan. Alla var så coola! Man kan nästan säga att ledordet för kvällen var korsett. Nu hade jag och min vän tagit det säkra före det osäkra och satsat på make-upen istället för att vara lättklädda, så vi kände oss väldigt fina ändå. Givetvis hade det svetsats upp en stolpe på en liten scen så att vem som helst som kände för det kunde ta sig en sväng om med lite pole-dancing. Vilket många gjorde också. Ingen nämnd, ingen glömd som det brukar heta.

Det var en grym fest. Jag var som sagt helt tagen av hur fina alla var och hur modiga vissa var som verjkligen hade gått in för temat. Det är inte ofta man hamnar på en fest som denna!








6 kommentarer:

Anonym sa...

Finns det bilder på dej när du dansar runt stolpen?

L8 sa...

OM det skulle finnas det så läggs de inte upp här.

Anonym sa...

Aha! Du dansade alltså! Då ska jag nog försöka få fram några bilder...

L8 sa...

Jag har inte sagt att jag dansade.

Anonym sa...

Jag ser Camilla från Lindex!

Anonym sa...

The OBD-II scanner will then retrieve all details from the autos pc.

Then you press the study button on the code scanner.

Feel free to surf to my website - obd diag