torsdag, november 15, 2007

Vi vann!!!

Det finns en tävling som heter 100 wattaren. Så här förklarar man den på www.100wattaren.com:

“Reklamtävlingen premierar reklamkampanjer som gett effekt. Kampanjens syfte ska vara definierat och resultatet mätt. Detta är ett krav. 100-wattaren belönar svenska och internationella kampanjer, producerade och publicerade under 2006 och 2007. De tävlande kampanjerna får inte tidigare har belönats i 100-wattaren.”

Tillsammans med min gamla arbetsgrupp på Trigger blev vi i år nominerade till 100 wattaren i kategorin producentreklam. Bara det är kul. Igår var det dags för prisutdelning i Stadshusets Blå sal och det var faktiskt en imponerande middag. Med 900 sittande gäster och underhållning av September och Papa Dee kändes det riktigt festligt. Konfrancier var Renee Nyberg och hon skötte uppdraget galant. Reklamfolk kan faktiskt vara pinsamt snobbiga och jag glömmer aldrig det år Helena af Sandberg var konfrencier på Guldägget och gjorde sitt bästa för att underhålla publiken. Det slutade med att folk buade och Helena fräste något fräckt till publiken om att man kan för faan applådera andra än sin egna byrå. Vid sådana tillfällen skäms jag över mina kollegor i branchen. Men som sagt, Renee skötte det galant och var t.o.m. ganska kaxig. Bara en sådan sak som att kommentera att det syntes väldigt tydligt vilka som var från byråerna respektive kundsidan... (det är alltid sneakers som avslöjar)

På plats var även vår kund, Malmö Aviation, och det var riktigt kul att träffa dem igen. 16 bidrag hade nominerats i vår kategori och sex st får pris. (hmm, jag tror det är så) Det finns 100-, 75- och 50-wattare som man kan vinna och vi vann en 50 wattare! Det är första gången jag är med och vinner ett pris i sådana här sammanhang och det känns skitkul! Som tur var behövde vi inte gå upp på scen och hålla tacktal för då hade jag varit livrädd.

Den tjusiga trappan


En glad produktionsledare och marknadschef

En glad kund med diplomet

Här äter man ju middag varje kväll...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis!!!
Du ramlade inte i trappan va?!

Anonym sa...

Kul!! Vad trevligt att James Bond ville posera framför tjusiga trappan..

Anonym sa...

Va kul!! Å vilken tur att du har denna blogg, så man får reda på dina framgångar.
Då är det bara att uppmuntra din nuvarande arbetsplats att söka för nästa år.

Anonym sa...

Vad häftigt, jag är stolt över dig.
GRATTIS!!!!

mikebike sa...

Gratteligrattis hörru!