tisdag, maj 27, 2008

Imponerad av korv och makaroner

Jag tror bara att det är på en reklambyrå som man kan imponera med en matlåda bestående av stekt falukorv och makaroner. Idag hade jag just detta till lunch och flera gånger under lunchen utbrast flera kollegor hur gott det såg ut och att de nog skulle ta och laga korv och makaroner till sig själva redan ikväll. Varenda en som anslöt till bordet tittade överraskat på mitt fat och kommenterade vilken god lunch jag såg ut att ha och att de hellre ville ha min än sin egen. Falukorv och makaroner ÄR väldigt gott. Men det är ändå en ganska rolig grej att de satt där med fina quinoasallader och fräscha soppor, men det var min tallrik som blev samtalsämnet. Som sagt, jag har svårt att se att samma scenarrio skulle utspela sig i Volvos personalmatsal.

1 kommentar:

Anonym sa...

Och det är antagligen bara hos Lotta man kan få falukorv och makaroner när man blir bjuden på middag en lördag-kväll.