måndag, maj 19, 2008

Skamvrån är rensad

Jag har ett digert jobb framför mig. Källaren är fylld av kartonger och det är fantastiskt mycket skit. Vi var hos mamma och pappa i helgen och denna gången skulle bl a den del av vinden som mina sista tillhörigheter ockuperade rensas ut. Här snackar vi sådant som jag absolut inte velat veta av. Julklapparna som lades dit på juldagen. Pigtittaren jag köpt på auktion som liten men som nu bara känns fel, sushiservisen som aldrig riktigt sett dagens ljus.

Och så mössen som åker kälke, bildande en ljusstake.

Ja, det är sant. Jag fick en gång en ljusstake i form av halsduksprydda möss som åker kälke. Jag förstår än idag inte hur/varför/att jag fick en sådan. Jag tror inte ens att jag klarar att bli av med den på blocket. Mitt hopp står till Läkarmissionen. Man kan lämna in saker där på lördag. Kan undras hur mycket man kan lämna åt gången. Har de en lastplats tro?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kviberg, Lotta. Du kommer ihåg mitt troll va?

L8 sa...

Ha ha ha ha! Undras om de är lika köpbenägna på Skärholmens marknad...