tisdag, april 21, 2009

Numera skrämmer jag barn

Jag vet att min motorcykel låter högt. Den har tom special-avgasrör för att det skall låta MER. Jag vet, det var inget jag sprang och köpte, de kom med på cykeln och efter att först ha tyckt det lät alldeles för mycket har jag nu vant mig och tycker faktiskt att det puttrar på rätt gott.

Dock hände det något igår när jag skulle åka till min massör. Jag hade stannat till vid en Bankomat och skulle sedan stara igen. Jag såg att det kom en kvinna med barnvagn så jag väntade tills de gått förbi 10-15 meter innan jag drog igång Bettan. Det räckte tydligen inte. Barnet spärrade upp ögonen i samma sekund ljudet rullade ut över gatan och började GALLSKRIKA! Jag stack innan mamma hann vända sig om och döda mig med blicken.

5 kommentarer:

Christin sa...

Erkänn att du tyckte att det var lite coolt att han blev rädd...

L8 sa...

Aldrig skulle väl jag tycka det! ;)

Anonym sa...

Det är väl inte så farligt med att EN motorcyckel låter, men när det kommer en i minuten kan det bli väl mycket ljud. Fast det låter fint ändå.

Patrik sa...

Äh, det lär ju varit det första du frågade när du köpte den.
"Kommer det med såna dära skrämma-skiten-ur-barn-rör? ... inte det nej, ok, då får jag nog köpa grannens mc istället". ^_^

L8 sa...

Ha ha, Patrik, du är underbar!