fredag, april 24, 2009

Veckans mest pinsamma tillfälle

Vi lyssnar ofta på P3 på jobbet. Det finns ett tillfälle varje vecka då jag sitter och skäms för att det blir så pinasamt. Jag pratar om fredagsflirten. Jag gillar verkligen idén och tycker det är kul att lyssna på, men så kommer de minuterna då de två som valt varandra skall småprata med varandra. Människorna har aldrig mötts tidigare och de skall kallprata som om de vore ensamma - när de vet att halva Sverige sitter och lyssnar på dem! Det blir så klart fruktansvärt tafatt och stelt, uppblandat med lite generat fniss. Hemskt är vad det är!

3 kommentarer:

Jossan sa...

Då tycker jag att du skänker mig en tanke på när jag för några veckor sedan lyssnade och ingen mindre än mitt ex deltog!!! Även om det var länge sen nu..hur ska man reagera? =D Ja, du såg ju min reaktion. Hua.

Jossan sa...

Jag måste ju lägga till hahahaha också. för det var ganska roligt!

Patrik sa...

Jag har faktiskt varit med i det där, det var hemskt. "Nu får ni chansen att prata lite med varandra ..." Eller hur, vi lade på och ringde varandra minuten senare och snackade. Vi träffades och det var en intressant dejt minst sagt men det var det och nu är nu.

Trevlig valbrog i efterskott och ha en mysig helg!