onsdag, april 01, 2009

Oväntat och ouppfostrat besök

Idag har det hänt grejer! Jag hade ett möte inbokat med ett PR-företag som skall hjälpa en av våra kunder. Jag hade inte hunnit sätta mig in i vem det var som skulle komma hit på mötet men gick glatt till vårt konferensrum nu på morgonen. Döm om min förvåning när jag inser att det är vår f.d. statsministers nya PR-firma JKL och han, i egen hög person, sitter och väntar i konferensrummet!

Jag insåg ju att det bara var att låtsas som ingenting och mötet gick ganska bra, det var som tur var inte vi som skulle presentera något så det var mest att sitta och lyssna. Men det är vad som hände efter mötet som är värt att berätta. Göran bad att få låna en toalett och hans kollega ställde sig snällt att vänta i hallen. Det tog tid. Det tog LÅNG tid. Efter vad som kändes som en evighet (men som nog var 10 minuter) kom han ut och vi kunde säga hej då vid dörren.

Vi stod kvar och pratade lite i hallen efter de hade gått och en kollega till mig gick in på toaletten där Göran hade varit. Jag hörde ett äcklat skrik från toaletten. Det visade sig att vår käre f.d.statsminister inte hade spolat efter sig! Och vi snackar INTE nummer ett! Jag var inte speciellt charmad av Herr Persson före dagens möte och är det definitivt inte nu...

3 kommentarer:

Kollega sa...

Jag är bara väääldigt glad att det inte var jag som gjorde den upptäckten!

Anonym sa...

Hade detta varit ett politiskt forum hade det kanske skrivits något i stil med: Ännu en gång har andra fått ta hand om skiten efter sossarna.

L8 sa...

APRIL APRIL din dumma sill, jag kan lura dig vart jag vill!