lördag, april 11, 2009

Skratt bakom visiret

Så kom då dagen D. Jag har längtat och drömt om det hela vintern. Batteriet har laddats i veckor och igår petade jag tillbaka det på plats. Årets första runda på motorcykeln var ljuvlig! Jag besökte tre vänner och ett av stoppen resulterade i ljuvlig chokladmoussetårta. Jag var faktiskt lite pirrig inför premiären med tanke på hur lite jag hann att köra innan Bettan ställdes in för vintern förra året, men jag hann ner till Brommarondellen innan det kändes som att jag var tillbaka där jag slutade.

Jag kom på mig själv med att sitta och fån-le bakom visiret, det är så fantastiskt härligt att köra! När jag kom hem insåg jag att jag hade varit ute i nästan fyra timmar.

Johan ägnade sig åt sin hobby idag, vid halv fem i morse stack han iväg till Vänern för att möta upp kusinen med fru och fiska. Av bilderna att döma har de också haft en kanondag och med sig hem hade han två jättefina laxar! En som han dragit upp själv och den andra en gåva från kusinens fru. Så i morgon blir det grillad lax till lunch! Känns inte helt fel att ha tre fina laxfiléer till som väntar i frysen.

Det känns faktiskt väldigt kul att Johan och jag kan ägna oss åt våra intressen på var sitt håll emellanåt. Jag vet att han har kul och jag njuter av att fara fram på två hjul.

Imorgon är det påskafton och jag firar påsk i Sverige för första gången på ca 20 år. Hur gör man? Vi har bjudit in en massa kompisar till knytkalas så idag har jag försökt att påska till vårt hem. Det resulterade i ett otroligt sorgligt björkris (grenarna sitte ju för jäkla långt upp på träden), lite gula band på några krukor och ljusstakar samt en nyplantering med påskliljor. Dessutom har vi gjort hemmagjord sill. Det borde väl räcka för att skapa påskstämning?

1 kommentar:

Anonym sa...

Glad Påsk på er och jag hoppas att ni får ett fint påskväder.