måndag, januari 08, 2007

Tejpa, tejpa

Vi ska måla om! Vårt hudfärgade vardagsrum skall äntligen få sin efterlängtade uppfräshning. Efter fyra provburkar (olika färger alltså) har vi gått på en femte färg som vi nu chansar på blir bra. En grå/grön ton som förhoppningsvis inte andas Landstinget. (Som för övrigt har sveriges mest kopierade logga).

Så idag har vi tejpat. För er som har varit hos oss vet ni att det är ett antal lister att tejpa. Charmigt med gamla lägenheter, javisst! Pilligt att måla om; javisst! Men det blir nog jättebra till slut. Känns lite trist att sluta dagens arbete utan att ha sett en gnutta färg på väggarna men nu kan vi slänga oss ner i målarburkarna det första vi gör efter jobbet imorgon, allt är inplastat och Lotta-säkert.

Jag älskar Postens nya reklam. Eller ny och ny, men den som gick nyss där de visar hur vi kunder genom alla år har stretat för att kunna komma till Apoteket. Och så visar de hur man nu kan få medecinerna postade hem, så att de dimper ner i brevinkastet. Käckt! Så jag skulle prova idag. Jag uppdaterar bankID och fixar. I sista steget frågar de hur jag vill ha medecinen levererad. Jag står liksom inför det stora ögonblicket. Döm om min förvåning när det närmsta alternativet till brevinkastet lyder: "Konsum Östermalmstorg". ---. Va? Vad var hela grejen med det här? Mitt lilla paket är ca 1 cm högt, dvs går alldeles utmärkt ner i ett brev. FY Apoteket!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var fult, tur att det bara är runt hörnet då...