fredag, april 06, 2007

350 mil söderut

Det tar 3 timmar med tåget från Stockholm till Göteborg. Det tar fyra timmar mellan Stockholm och Malaga. Fyra timmar känns verkligen överkomligt i det sammanhanget. Men om man räknar med att ett barn som sitter två stolar åt sidan i flygplanet håller en kräkpåse i knät i fyra timmar så tenderar det att bli ett litet spänt läge. Den lilla teaterapan hostade och ojade sig mest hela tiden men till min stora lycka lyckades hon hålla kräkreflexerna under kontroll.

Det är ju sedan lätt att tro att man kan koppla av när man kliver av planet, men så är det inte. Inte i mitt fall. Under min livstid har jag blivit av med mitt bagage åtskilliga gånger och för en stund trodde jag att jag kunde addera en till på listan, men bland de allra sista väskorna som rullade ut på bandet kom min nyinköpta, fina, mellanstora väska.

Det blev en väldigt lugn dag igår. Med lugn dag menar jag: en liten tur ner till San Pedro för lunch. Jag åt en efterlängtad Gazpacho och Turbot (Piggvar) med råstekt potatis och lök. Underbart gott. När man har varit ute på en sådan händelserik lunch får man ju åka hem och vila. Så jag sov middag till kl nio... Efter det var det egentligen bara att gå upp och trycka i sig ett par mackor för att sedan avsluta dagen med ett avsnitt Lost.

Missa inte pappa på bilden från terassen.


6 kommentarer:

Anonym sa...

terass bilden borde vara med i en knep och knop tidning; hitta Ronny...

L8 sa...

He, he, javisst det kan faktiskt ta en liten stund.

Anonym sa...

det är ett gissel att komma från öarna, det kommer en massa knopar när man minst anar det....hm...

K sa...

Jag vet var din brevlåda bor och jag väntar bara på rätt tillfälle att ta över..

Anonym sa...

Ja, där hade han minsann gömt sej bra! Så du menar att du inte längre använder den vackra blå väskan??!!

L8 sa...

Självklart finns den blå väskan med i spelet fortfarande, men jag behövde en mellanstorlek på väska också, något som min käre sambo inte alls höll med om... ;)