fredag, april 20, 2007

Ahhh, schöne freitag!

Sista arbetsdagen i veckan. Det är fredagsstäming. Jag får dricka coca-cola. Livet leker. Att jag har en biljett till Göteborg i kväll försämrar ju inte läget om man säger så.

Faktum är att jag har två biljetter till Göteborg ikväll. Och två biljetter tillbaka till Stockholm på söndag. Johan skulle ha följt med ner, men det kom en 30-års fest ivägen så nu undrar jag; är det någon i Götet som vill ha besök av en Stockholms-vän? För biljetterna blir billigare och billigare för varje minut!

Var precis ute och lunchade med min kompis Linn och hennes 5 månaders söta Hilma. Som vanligt hamnade vi på sushihaket Panda som gör utmärkt sushi. Vid bordet intill hamnade en ytterst suspekt figur. Det var en Han. Det kunde jag konstatera ganska snabbt. Men Han hade på inga sätt försökt hjälpa mig att definiera hans kön. Iförd hemmapermanent, nätta guldiga glasögonbågar, guldhalsband och vinröd tunn polotröja med beige kofta utanpå som kantades av volang såg han ut att ha hämtat större delen av sin garderob från sin farmor. (och han var ändå inte pur-ung).

Fortsätter vi neråt hade han en tajt röd kjol, vinröda mönstrade strumpbyxor samt högklackade stövlar. Tre av fingrarna på vardera hand är målade med rött nagellack. Vid det här laget kan man ju tror att karln försöker se så kvinnlig ut som möjligt, men då kommer ju en viktig detalj att beakta. Han har helskägg. Tätt, perfekt ansat skägg. Jag vet inte om jag skall bli glad för att han vågar eller deprimerad för att han vill gå omkring så där. Vad jag vet är att det här ser man inte i Kvänum.

Inga kommentarer: