onsdag, april 18, 2007

Fingrarna byter färg

För några år sedan hade jag svårt att hålla liv i en garderobsblomma. Jag gör förtfarande mina tabbar vad gäller växtligheten hemma hos oss, men intresset har verkligen växt sig (förlåt, var tvungen) starkare. Idag gick jag förbi en blomsterhandel och plötslig fann jag mig själv vid kassan med fröer och mini-drivhus. Så nu är det den långa väntans tider. Smultron och tomater skall det bli om det går vägen. En nyhet för mig är att smultronen skall stå kallt och svalt? Som sagt, man lär sig allt eftersom. Jag är alltid lika otålig innan det kommer upp något. Så länge får jag njuta av de fina påskliljorna jag planterat i kruka på gården.

6 kommentarer:

Anonym sa...

jag hoppas att de blommiga trädgårdshanskarna var på...

L8 sa...

Självklart, jag gör INGET utan dem. I trädgården alltså.

Anonym sa...

Roligt, Lotta! Och jag måste säga att orkidén hemma hos dej var fantastisk!!

Anonym sa...

Att smultrornen skall stå kallt och svalt... Det kan inte vara omöjligt att slå två flugor i en smäll?
//
Ord-säpo

L8 sa...

Ja ja ja, Buxbom och synonymer. Jag vet i alla fall vad en mås är.

(till er andra; jag ber om ursäkt för dessa interna gliringar)

Anonym sa...

viste inte johan att mås=gale