måndag, maj 21, 2007

Alla förutsättningar

Ahhh, det känns som om jag har varit ledig i en vecka! Det är bara 4 dagar, men de gjorde sannerligen gott. Jag har varit nere i sommarstugan och känslan som innfinner sig när bag-in-boxen plockas fram, man lagar mat i det pyttelilla köket och grillen ryker ohämmat av fläskkarrérna är - SEMESTER! Det var som att komma ifrån verkligheten och allt vad vardag heter. Som en teaser av vad semestern i sommar kommer att bjuda på. Men i sommar skall förhoppningsvis alla blommor som vi planterat i helgen bölja i vinden och ha växt till stora härliga buketter.

Jag har varit sugen på rabarberpaj ett tag. Jag såg en bild på en rabarberpaj och galen i mat som jag är så kan det trigga igång mig och jag kan vara sugen på något jag sett i flera veckor. Jag får nog bärga mig ett par veckor till, men nu är processen i alla fall igång. Som ni ser nedan har den alla förutsättningar att växa sig stor och stark! Njut även av grabbarna samlade på en och samma bild, det var inte helt lätt. Johan springer ju iväg hela tiden.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Rabarberpaj är fint! Om man kommer och hälsar på i sommar, kan man bli bjuden på det då kanske? Bra att du lämnat lite utrymme för rabarberna att växa till sej.

L8 sa...

Absolut, Christin. Men du får nog räkna med att det blir lite längre fram på sommaren om det inte skall bli en väldigt liten paj.