måndag, maj 14, 2007

En fullträff

I lördags fyllde min mamma år. Och för ovanlighetens skull så behövde jag inte jäkta runt i affärer samma dag och ren desperation köpa något som jag i förväg vet att hon kommer stoppa i en låda och glömma bort. Redan i mars ringde min bror och kom med den lysande idén att vi skulle överföra familjens gamla super-8 filmer till DVD. Lysande Sickan. Dessutom åtog sig min bror att fixa det hela så det var bara att luta sig tillbaka och betala in.

Och det blev något av en succé. Ja, jag såg själv fram emot att se filmerna, det är inte så ofta man får se en 60 cm hög version av sig själv dansa till testbilden på TV. I brun mysdräkt såklart. Men den stora chocken låg nog i att se mamma i ungefär samma ålder som jag är nu. Plötsligt FÖRSTÅR jag dem som säger att jag liknar mamma, för jesus vad lika vi var. Märkligt det där med gener. När vi var i Paris vaknade jag till en morgon och kikade åt mammas håll. Då ser jag att vi sover på exakt samma sätt, men armarna liggandes ovanför huvudet. Lite läskigt är det.

6 kommentarer:

Anonym sa...

kalle

en kopia på de filmerna tack.... kan vara bra att ha till... (ev framtida bröllop)

Patrik sa...

Och hur många gånger har man inte sagt att man inte skulle bli som ens egna föräldrar? ... ehhh, vilket jag i och för sig aldrig kommer att bli heller. Hmprf!

Anonym sa...

Dom där filmerna måste du ju visa upp på nästa tjejmiddag...

Anonym sa...

Lustigt, för vi har sett en 170(något)cm Lotta dansa. Inte framför test-tv´n kanske men en brun mysdräkt, såklart...

L8 sa...

Klabbe: Det är ingen brådska med de där filmerna vet du...

Patrik: Jag har inte ens sagt det för att det låg så långt bort i fjärran. Men nu känns det kusligt nära. Du ska se, när du är som mest sårbar, då kommer du får en reality-chock och inse hur lik din far du blivit...

Christin: Glöm det.

Buffy: ----

Patrik sa...

Mamma har redan visat ett kort på min pappa som ung och hur lika vi var då ... jag vill inte veta om jag kommer att se ut som han när jag är 50. Jag ska nog gå till ett berg och gömma mig.