fredag, maj 04, 2007

Kasta vatten

Hemma igen efter en underbart skön långhelg i Paris. Vi checkade in i Paris med sammanlagt 15 kilos övervikt. Tur för oss att SAS inte är petiga. Jag hade dessutom turen att komma några steg bakom mamma i boardingen, så personalen trodde att jag reste ensam. Då haffade de mig och uppgraderade mig ett steg så ombord blev jag serverad mat. Kall förvisso, men ändå, mat och gratis dricka är alltid rätt. Jag skulle dessutom inte ha suttit brevid mamma eftersom det var spridda platser, så jag behövde inte ens ha dåligt samvete.

På tal om mat och dryck; idag när jag lunchade med Linn och Hilma så satt det ett par bakom Linns rygg. Rätt som det är kastar kvinnan glasets innehåll rakt över mannen! Vattnet yrde omkring och vi fick också ett rejält stänk på oss! Ok, tänkte jag, är det så att hon är skitförbannad på honom så är det ok, jag backar upp liksom. Men till min stora förvånging så fnissar hon bara och mannen vänder sig till oss och säger; Det var hon! De är båda i 40-års åldern. Vad är det med människor?! Och vad är det som gör att Panda-sushi drar till sig så skumt folk? (se tidigare inlägg ang man i tvivelaktig outfit).

Men det var skönt att komma hem till Johan igen. Helgen skall gå i båtens tecken, den skall målas och fixas och förhoppningsvis också komma i plurret. Härligt, sen är de bar å åk!

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt med båten! Hoppas att allt går bra.