onsdag, maj 23, 2007

Bärsärkagång i zickzack

Vår tredje frisbeerunda är avverkad. Igår for Johan, Viggo och jag ut till Lidingö för att besöka Bosöns bana. Denna gång var det min tur att fixa picnicken och Johan satt förväntansfullt kvar i bilen när jag gick in på en liten Icabutik på Lidingö. Trots de få dagarna kvar till lön bestämde jag mig för att lyxa till det lite, så jag köpte gravad lax och potatissallad samt färska frallor. Jag är inte helt borta, så jag köpte två par engångsbestick av den trevlige killen i charken. Faktum är att den där killen var VÄLDIGT trevlig. Jag har märkt att jag nu för tiden har svårt att avgöra om någon flörtar med mig eller bara har allmänt hyfs? Kankse för att jag är så förblindad av min kärlek till Johan. Eller så är det helt enkelt för att jag har noll koll.

Hur som helst så åkte vi vidare till Bosön idrottscentrum. Jag fick en kraftig flashback av att ha varit där tidigare. Kan jag möjligtvis ha avverkat ett träningsläger i Jitterbugg här under 80-talets senare hälft? omöjligt att förtälja utan vidare research. Hur som helst så var detta ställe verkligen avsett för träning, inte för picnic. Efter ivrigt sökande hittade vi en trist liten bänk vid en lägenhet. När jag plockade upp det jag köpt kom kommentaren; Kan du aldrig köpa normal picnic-mat? Och svaret är nog nej. Så länge jag kan minnas har mina matsäckar bestått av rostbiff och potatissallad eller andra kanske något klumpiga charkvaror, sällan färdiggjorda sallader eller mackor. Det är för trist! Visst, det blir kanske lite bökigt, men gott!

Johan börjar bli riktigt duktig på golfen, mig gick det sämre för. Jag zickzackade mig framåt mest hela tiden, men det var roligt ändå. Viggo blev trött och jag hittade en kamel i trädet.


Inga kommentarer: