torsdag, maj 24, 2007

Det var inte jag

Vi har en lyxig förmån på jobbet. Vi kan få massage två gånger per månad till ett förmånligt pris. Detta är något jag utnyttjar till fullo. Som jag har skrivit tidigare är det relativt smärtsamma stunder jag upplever inne i det lilla kyffet som på massagedagen omvandlas till vår lilla kala SPA-rum.

Idag fick Viggo följa med in i kyffet eftersom han annars bara skulle gå runt och leta efter mig. Han lade sig snällt intill bänken jag låg på och somnade snart. Han blev avslappnad. När han blir avslappnad fiser han. Jag som låg med näsan ner genom hålet på bänken kände plötsligt en odör stiga från det lilla djuret. Vad gör man? "Jag tror visst min hund har fisit" har man ju hört förut. Man är ju liksom lite mer känslig också när man ligger i trosorna och har huvudet i ett hål.

Jag försökte lite käckt att kommentera att min hund hade lätt för att slappna av, men jag vet inte om hon uppfattade det hela. Jag tyckte det hela var lite pinsamt, men efter en liten stund gjorde massörskan något som fick fisen att blekna. Jag kände plötsligt hur något ramlade ner i håret på mig. "Oj" sa massörskan. "Tappade du din ring?" Frågade jag. Tystnad. "Nej, det var min halstablett" svarade hon. Så kände jag hur hon plockade upp tabletten snabbt och stoppade in den i munnen igen. Därefter lite generat skratt och sedan tystnad. Jag låtsades somna.

1 kommentar:

Patrik sa...

hahaha Bland det roligaste jag hört (ehhh ... läst) på länge! Nice work!