fredag, december 14, 2007

AGs Favör

Jag har nästan alla mina släktingar i Skåne. I Skåne brukar vi handla på AGs favör. Eller, jag vet inte om det heter det längre, men det hette så när jag var yngre. Vad jag vet så finns den affären bara i Skåne. Det är därför det blitr så lustigt när man nästan dagligen ser en massa stockholmare springa omkring med deras påsar på stan!

Jag fick själv en sådan påse när jag handlade ett litet apelsinträd på Hötorget i somras. Jag blev alldeles paff men tänkte att det är nog så att om de bytte namn relativt nyligen så kanske hötorgshandlaren fick köpa upp resterande påsar till ett mycket bra pris. Den teorin håller fortfarande, men då måste Ags Favör haft ett stooooort lager påsar! Vi snackar att den som köpte in de där påsarna gjorde en grov felbedömning eller fick dem väääldigt billigt...

Denna påse sågs på T-centralen så sent som igår...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Är du säker på att det är så många som har den påsen eller kan det möjligtvis vara samma människor som du ser flera gånger...du har ju trots allt inte så bra minne...;)

Anonym sa...

Skåningarna kanske har spridit sej till stockholm...