måndag, december 10, 2007

Den stora kvällen...

Ikväll kommer tusentals förväntansfulla Svenskar att bänka sig framför TV:n. Det är ju inte varje vecka man kan se fram emot en sådan här TV-kväll där man får frottera sig med de tjusiga människorna. Man undrar ju så klart, hur kommer de vara klädda, vad skall de äta och vad kommer att hända?

Jag talar givetvis om att det idag sänds den första delen av två av En spricka i kristallen på SVT. Denna serie spelades delvis in i mina föräldrars hus i Hovås. Under drygt två veckors tid i somras hyrde filmteamet huset och det såg inte riktigt ut som det brukar om man säger så. Filmen/serien sänds i två delar och ikväll är det då dags för den första. Jag har ingen aning om vårt hus är med ikväll, jag kan tänka mig att det kommer med nästa måndag för huset skall tydligen vara en bröllopsgåva och de skall ju hinna gifta sig först. Däremot kommer ni kanske känna igen diverse sänggavlar och kandelabrar som de lånade med sig till de andra inspelningsplatserna.

Så, klockan 20.30 ikväll, mina vänner, bänka er framför TV:n och slå på ettan!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Åh! Spännande!! Det får jag inte missa. Kommer man se dej smyga omkring i buskarna?

L8 sa...

Nej, inte mig, men om de ser lite brunt krulligt hår bakom gardinen så är det garanterat mamma!

Anonym sa...

Det ryktas om att det festats rejält i lördags här uppe i sthlm...

Patrik sa...

Jag håller med DQ (yepp, fr o m nu så blir det DQ för din del) ... djungeltrumman ljöd ända till Tokyo vad gäller helgens aktiviteter. Berätta för bövelen!

Anonym sa...

Jag har sett bilder...