måndag, december 03, 2007

Som en mössa

Det mörkret som knäcker mig. Jag blir helt apatisk och orkeslös av detta jäkla mörker!!! Jag räknar dagarna tills den 22 december då det åtminstonde vänder, även om det tar ett bra tag där efter innan jag kommer att märka någon skillnad. Igår var det faktiskt fint väder på morgonen och jag tänkte att jag bara skulle jobba en liten stund för att sedan gå ut och insupa det ljus jag behöver. Men jag lagom till att jag hade jobbat klart så hade det så klart blivit molnigt igen och börjat skymma... Jag blir helt knäckt.

Jag kommer på mig själv med att vara avundsjuk på dem på TV-reportage och filmer som får vara utomhus och i ljusa lokaler på dagstid. Vi har få fönster på jobbet och inte särskilt mycket lampor. Jag får väl ta med min väckarklocka till jobbet varje morgon och lysa mig rakt i ansiktet. Suck. Nu är det lunch, jag får nog ge mig ut en stund så att jag inte förgås i mörkret.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Då kan du ju tänka på mig som verkar gå i ett ständigt mörker..;)

Anonym sa...

Det är du och den kvinnliga polisen i "Men in trees", ljus terapi.

L8 sa...

Ha ha, ja, jag tänkte faktiskt på polisen när jag skrev men jag trodde inte att någon skulle förstå vem jag menade. Dumt av mig ;)