tisdag, december 18, 2007

"Lite mycket tuppar kanske..."

Igår gick då andra delen av En spricka i kristallen. Huset var med ganska mycket faktiskt och allra roligast var att de t.o.m. nämnde mammas tupptapeter i köket! Pappan i familjen kommenterar; "Lite mycket tuppar kanske..." Dessutom var pappas burkar med i källarne, de som han diskar och använder till spik och skrot.

Jag satt just och åt lunch med den som betalar min lön. Han sa att överklassens Göteborgare och Skåningar är de mest grymma familjemedlemmarna som finns (han syftade på att mamman i familjen Gyllenhammar var elak mot dottern). Jag vet inte riktigt hur jag skall kommentera det. Jag räknar inte mig själv till någon av kategorierna men känner ändå att jag knappast håller med. Det har också varit ganska mycket debatt om hans åsikter vad gäller bögar på sistone. Bögar är inte bra, lesbiska är helt ok.

Snart är det jul.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, 50-åriga Solna-bor är ju snäppet bättre än oss andra.

danquen sa...

50-åriga solnabor är allt som oftast pedofiler. Ett ungefär lika intelligent utalande. Små hjärnor verkar de i alla fall ha. Pinsamt för en företagsledare. Hets mot folkgrupp etc. etc.

Anonym sa...

Va kul att se det fina huset i filmen.
Och så fick vi en liten glimt av paradiset...öarna!!

Anonym sa...

Det gula huset va? Lotta har förvägrat mig att se fyren.