onsdag, februari 13, 2008

Tiden går fort nu

Som ni kanske märker så har jag inte hunnit att blogga så mycket den senaste tiden. Jag har tänkt varje kväll att sätta mig och göra det men krafterna har tagit slut under dagen. Jobbet är så roligt! Jag är helt förundrad över att vara tillbaka i pulsen, kreativiteten och roliga kundmöten. Jag är omringad av duktiga människor och det är riktigt bra stämning.

Idag kom VD:n och bad mig komma och prata med honom en stund. Vi gick in på hans kontor och jag blev faktiskt inte orolig, men jag blev ju bra nyfiken på vad det här gällde. Det visade sig att han bara ville kolla hur jag trivs så långt, om det var något jag undrade eller om jag tyckte att jag har fått för mycket jobb på mitt bord. Det kändes väldigt bra att höra att de är nöjda med vad jag gör och att de tar sig tid att fråga hur jag har det. Över huvud taget känns de väldigt proffsiga i sin behandling av personalen. Det är så skönt och så annorlunda mot hur det har funkat på min tidigare arbetsplats!

I morgon är det alla hjärtans dag och Johan och jag skall nog köra en Svensson-alla-hjärtans-dag. Antagligen blir det lite god mat och en film. Bio eller hemma får vi se.

Ja så var det ju här med Åsas 40-års fest. Vad kan man säga? Det var verkligen det perfekta upplägget för en underbar kväll. Man var välkommen runt fem, men behövde inte stressa för att hinna dit i tid, utan man kom när man kom. (bara det... ni som känner tidsoptimisten Lotta) Väl där var det uppdukat en buffe av massa god mat och vin. Alla hade myskläder på sig och det var riktigt roligt att träffa de av Åsas vänner som jag har hört så mycket om men inte träffat tidigare.

Hon hade hyrt in en massör. Och inte vilken massör som helst! Nix, Åsa har högt ställda krav och det skulle (givetvis) vara en manlig sådan med hår på bröstet. (som hennes systerdotter säger; Åsa, du gillar ju män) Att han hade hår på bröstet skulle vi dessutom få bevittna eftersom han hade ombetts vara bar på överkroppen. (jag vet, jag har nämnt detta tidigare, men är det inte värt att nämna två gånger kanske?!) Hur som helst så var han väldigt duktig. Massagebordet stod framställt framför brasan och lite skön musik var på. Det var grymt skönt!

Efter massagen var det bara att hoppa i den vedeldade tunnan! Dä fick vi champagne att dricka och när vi sitter där anländer en stor bil med strålkastarna på så att vi blir helt bländade. Ut kommer en man med en lite extra present som några av tjejerna hade fixat; en uppblåsbar docka av varianten välhängd... jag har nog aldrig sett min vän så glad. Jag tror hon skrek sig hes på ca 3 sekunder. Resten av kvällen innefattade givetvis Black Jack som dockan snabbt döptes till och mycket dans, massage och bad. Jag hade ju tänkt lägga ut lite bilder, men det blir ganska blygsamt med tanke på systrarna Linds fallenhet för att droppa kläderna i tid och otid och inte vill jag vara med och hänga ut nakna människor på nätet. Inte ens systrarna Lind som trivs bättre utan än med kläder.

Victoria och Malin

Men, vad är det för konstigt ljus?


Hello Black jack!

Myyysigt

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter härligt att du trivs så bra på ditt nya jobb! Jätteroligt!

Anonym sa...

Fräsig hatt...

Patrik sa...

Kul att du mår toppen på jobbet, stället verkar verkligen bry sig om sin personal, najs!

... men jag saknar bilderna på massören. Hmprf

Anonym sa...

Kul att du har fått tillbaka arbetsglädjen.Och så ska ni snart flytta ,då går tiden ännu fortare.Vad roligt då ses vi ju snart(i sommar ).
Usch va det inte kallt och bada ute?

L8 sa...

Patrik: det finns en bild på massören och mig, har dock inte fått ta del av den ännu.

Jessika: Ja, snart är det dags, ska bli så skönt att få flytta till huset! Du vet att ni alltid har en stående inbjudan.

Det var faktiskt lite för varmt i vattnet, den var ju ved-eldad så vi hade ungefär 40-42° i tunnan, jätteskönt!