onsdag, februari 06, 2008

Trött

Igår var min sämsta dag på väldigt länge men idag är det bättre. (Jag kan ju bara säga att jag har jordens bästa pojkvän som kan samla ihop spillrorna av mig när jag inte mår bra.) Idag har jag fått träffa en av kunderna jag skall jobba med (Spendrups). Jag har ju fått tre nya kunder och vi snackar snus, bärs och körv. Som någon sa, har de inte lite vapenindustri att jobba för också... Men jag tycker det är roliga kunder.

Man kan ju säga att det var att gå från noll till hundra i mitt byte av jobb. Det var ju den effekten jag sökte och gillar det verkligen! Jag gillar att vara i hetluften igen, att beta av på min lista och sitta i kreativa möten. Jag vet, jag har varit där i några dagar och då brukar ju det mesta vara positivt, men det här känns faktiskt riktigt bra. Arbetskamraterna verkar trevliga och det är en skön jargong, ganska mycket slänga käft med varandra vilket jag gillar. Sen är det ju där med att det är så organiserat. Färdigtryckta visitkort, egna block och när man kommer ut i köket spelas lite lugn musik och kylskåpet rymmer vad du kan tänkas behöva. Och så var det ju det här med gratis cola-light...

Min lägenhet har blivit såld. Eller, nej så ska jag inte säga, jag har en köpare och budgivningen är avslutad, men de kan inte skriva kontrakt förrän på fredag. Så, jag skall inte ropa hej ännu. Men om allt går vägen så har jag sålt min lägenhet på fredag. det känns skönt. Nu kanske vi faktiskt har råd att bo i huset vi har köpt.

Jag är så trött, nu skall jag gå och lägga mig och snusa på en nybadad och friserad Viggo.

7 kommentarer:

Anonym sa...

...och jag får ligga på golvet.

Patrik sa...

Kul att du diggar din nya plats! En massa kärlek till flickan i sängen och pojken på golvet!

Anonym sa...

Härligt att du trivs så bra på ditt jobb!!

Anonym sa...

Skönt att allt ordnar sig till slut,och vi kan pusta ut här nere. Kan bara hålla med om att du har fått tag på en av jordens bästa pojkvän.Jag menar, han lägger sig frivilligt på golvet,bara det.

Anonym sa...

Var det ditt sätt att rensa samvetet. Att skicka Viggo på helrenovering.....

Kul med jobbet. Synd att du inte fick ngn godis kund:-)

L8 sa...

Ha ha, ja nu kan släkten koppla av, Viggo kommer att bo hos Johans syster Louise i nästa vecka och hon får ta med honom till jobbet. Hon arbetar också på en reklambyrå så han lär känna igen sig :)

Och Klabbe - varje fredag klockan tre kommer det en godisleverans till jobbet...

Patrik sa...

Önskningslista 2008
1. Besöka Lotta klockan 1500 på fredagar.
2. Bosätta mig i Lottas dusch.