torsdag, mars 27, 2008

6 säckar tapeter

Idag värker armarna. För igår fick vi börja jobba på riktigt. Det visade sig att den första väggen som vi rivit tapeter från var den "lätta" väggen, de andra tog betydligt längre tid. Men, frampå natten var vi så pass klara att vi kunde ge klartecken till målaren att börja idag. Så idag har det jobbats i vårt lilla hus medan vi har varit på jobbet. En väldigt lyxig känsla faktiskt.

Vi har induktionsspis i huset. Jag har inte lagt ned så mycket tanke på det mer än att vi måste kolla vilka grytor som funkar. Men igår fick vi för oss att testa spisen. Jag hade tagit med en kastrull, så jag fyllde den med ca 2-3 dl vatten. Vi ställde den på plattan och drog igång spisen. Alltså, det där var konstigt! Den brummade lite och jag överdriver inte när jag säger att det kokade inom loppet av en minut! Kallt vatten som kokar innan det ens har gått en minut! Lätt skakade åkte vi hem och sa inte ett ord mer om det. Läskigt.

I morgon skall vi ha fredagsöl med jobbet. Det är första gången jag är med på det och naiv som jag är har jag trott att det var lite öl på en fredag. Hur kunde jag tro det? Gruppen som arrangerar det hela stod tydligen till halv tre i natt och lagade chiligryta! De tycks också redan ha förbrukat en av de inköpta Tequilaflaskorna, så det var lite sega idag på eftermiddagen. Så i morgon blir jag nog så illa tvungen att tvinga i mig någon Tequila av ren artighet, denna dryck som jag har lyckats hålla mig borta från ända sedan en blöt midsommarfest i Bohuslän då vi kom i alldeles för mycket kontakt med varandra. Men denna natten behöver jag förhoppningsvis inte sova i bilen på grund av att kompisen har herrbesök i tältet.

Vardagsrummet

Den jobbiga väggen

Vi får ett stort sovrum, ca 21 m2!

En ganska trött Johan

Matsalen...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är roligt att se bilder från huset.

Anonym sa...

Vilken fart det blev på bygget, det blir ju snart inflyttning.
Johan ser riktigt stilig ut i sina snickarbyxor. Byxor utan ficka för tumstock är inga riktiga byxor.

Anonym sa...

Ha, ha!! Det var ett roligt uttryck, Ronney!