måndag, mars 10, 2008

Helgens bröllop

Vi var på ett väldigt trevligt bröllop i lördags. Johan och Karin gifte sig på Riddersviks gård utanför Hässelby. Det var riktigt lyckat allting, kanongod mat, fina viner och riktigt bra musik att dansa till!

Planerad människa som jag är fick jag panik när vi skulle gå hemifrån eftersom mina finskor plötsligt var borta! Medan Johan suckade något om att det är jag i ett nötskal for jag genom lägenheten som en virvelvind (vill gärna se att jag kan vara så snabb) men kunde bara inte hitta skorna. Så till slut for jag in i mammas garderob och hittar ett par svarta, högklackade skor. Kanske inte världens mest ungdomliga, men ändå helt ok. Jag tog dem och stack iväg till bröllopet. (Det känns fortfarande konstigt att åka Tunnelbana till bröllop!) Men otroligt nog så gick det hur bra som helst med skorna! Jag som brukar få massor av skavsår av mina egna skor behövde inte tejpa en enda gång! Och då skall ni veta att det dansades på bra i salongerna. Flera timmars dans och en genomsvettig Lotta senare tog vi taxi hem och när Johan gått och lagt sig satt jag uppe och kollade på TV och käkade nudlar med ost.


Lotten presenterar tårtan

Ståtliga Karin och Johan


Helen, Mattias, jag och Johan

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, nudlar med ost!