söndag, mars 02, 2008

Ö-besök

Jag har haft besök från Göteborgs skärgård i helgen och det var så roligt! Det är verkligen så roligt när kompisar kommer upp och hälsar på och det sköna är när det blev som nu, att det inte måste vara en lång helgguidning i stan, utan att vi faktiskt kan vara hemma och kolla på TV eller bara umgås. Det är så skönt att bara "vara" med kompisar för det är svårt att hinna med det de helger jag är hemma i Göteborg och hälsar på.

Nu var vi faktiskt inte bara hemma, i fredags gick vi på After Work på Vassa Eggen och det var trevligt. Dagen till ära (lägenheten i Göteborg lämnades över i fredags) så köpte jag ett glas champagne för en hutlös summa (jag är ganska snål i barsammanhang) och man kan säga att då smälte jag in lite mer i det övriga klientelet. Vi stannade dock inte så länge där, hungern drev oss - som så många gånger förr - till Restaurang Stolen där det var alldeles för fullt för att sitta ned så vi tog maten med oss hem. God mat med lite vin och Carin och jag satt och babblade in på småtimmarna. Underbart!

Idag har jag faktiskt varit ganska produktiv. Vi har köpt flyttlådor och när jag hade kört Carin till tåget stack jag och tvättade bilen, köpte ny gas till spisen och handlade mat. Klapp på axeln på mig själv.

Nästa helg ska jag på bröllop och givetvis har jag ingen aning om vad jag skall ha på mig. Jag tror tyvärr att det mesta i garderoben sitter aningens för trångt nu. Så veckans kvällar kan bli en desperat jakt på någon klänning. Det är alltid trevligt att shoppa när man kan spontanhandla sådant man tycker om, men så fort man har ett specifikt plagg i åtanke brukar det bli helt annorlunda. Nå väl, fortsättning följer på det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är så tråkigt med det här ¨NYA¨ tvättmedlet. Alla kläder krymper....

Känner igen detta

L8 sa...

Åh! Har du också det Klabbe?! Vi måste hitta något nytt, gärna något som gör att kläderna blir aningens större istället!