måndag, mars 31, 2008

Spacklat

Så har det gått ett litet steg framåt i huset. Väggarna i sovrummet och vardagsrummet är spacklade och vardagsrummet är även grundmålat. Kanske ett litet steg för mänskligheten men ett stort framsteg för Bertilsson & Danckwardt. Imorgon skall ett golv slipas och lutas. Skall bli spännande att se.

Jag insåg just att denna blogg på någon vecka har förvandlats till en renoveringsblogg. Det var inte riktigt min tanke, men eftersom det är det som cirkulerar i tankarna hela tiden och detta är min ventil så får det bli så. Gillar ni det inte kan ni ju återkomma om någon månad då det borde ha lugnat ner sig något. Fast då har å andra sidan planteringssäsongen kommit igång på riktigt...

Jag planterade faktiskt några frön idag. Gurka, tomat och persilja. De står på ett bord mitt i bygget så vi får väl se hur det går med dem. Jag hade tänkt plantera lite till, men det visade sig vara flera av fröna som skulle direkt i jorden lite senare och då skall jag hinna fixa i växthuset och ev. ett litet land utanför det också innan det är dags. Jag vill ju göra allt nu! Ja, ja, jag går inte sysslolös i alla fall.

Se vilka fina, släta väggar

Och här är de djärva färgerna vi väljer mellan.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tycker att en renoveringsblogg är jättebra! Då får ju vi som bor en bit bort chansen att se era framsteg.