fredag, mars 21, 2008

Oj! Jag somnade visst ifrån Rosévinet!

Idag är det sol igen. När solen fram på eftermiddagen försvinner bakom huset kilar jag upp på takterassen och lägger mig där istället. Och när man har semester så blir ju plötsligt små, små problem stora. Som att grannens förbaskade en har en gren som står rakt ut och ALLTID ger skugga på mitt ansikte. Hur jag än ändrar solstolen så sticker grenen ut så att det blir kallt i ansiktet. Japp, det är allvarliga problem vi har här nere.

Jo, så har mamma köpt jättefina blommor också, men de luktar skit, så jag har satt dem ute på balkongen. Jag tror inte hon har märkt något ännu.

Den förbaskade grenen

Pappa visar utsikten

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka semesterfirare ni är!
Det ser ut som grannen sitter i granen och håller i den där grenen. Och ändrar läget vart efter du flyttar på dig.
Säkert ni inte har något otalt med dem.
Nu slutar jag jobba och ska skotta fram bilen innan jag kan komma hem.Så några problem med skymda solar har inte vi här inte. Ha det så gott och tänk inte på oss här i södra sibirien.

L8 sa...

Aha! Det är klart att de hänger i granen! Att jag inte kunden lista ut det själv.

Låter jobbigt att skotta fram bilen. Vi har vår bil på Arlandas långtidsparkering, den lär ju vara som en stor isbit när vi kommer hem. Fast jag är rätt nöjd med att jag fällde upp vindrutetorkarna...

Anonym sa...

Grenen ser jäkligt skum ut...