måndag, mars 24, 2008

Inte riktigt samma väder i Stockholm...

... som det var i Spanien. Snön vräker ner och näsan blev kall som en istapp när jag gick för att köpa färskt frukostbröd. Men det var ändå lite skönt att komma hem igen. Tänk, imorgon får vi vårt hus! Helt ofattbart!

Påskafton blev trevlig. Vi åkte till ett ställe strax utanför Marbella som heter Babilonia. Det visade sig vara ett riktigt höjdarställe, både visuellt och för gommen. Mamma tindrade med ögonen då hon tyckte sig se kändisar till höger och vänster och jag måste säga att inredningen var riktigt schysst! Det är ju svårt att fånga på bild utan att se ut som en tysk turist med kameran i högsta beredskap hela tiden, men nedan ser ni lite bilder i alla fall. Det var en strid ström av rikligt Botoxade läppar och de flesta tanterna såg ut att ha mer än en klädnypa i nacken.

Maten var helt suverän. Min sallad som jag tog till förrätt var bra, inte oförglömlig. men huvudrätten... Sea-bass med champagne och vaniljsås. Otroligt gott! Tilldet fick man lite grönsaker och couscous med russin. Oväntat men väldigt gott. Efterrätten blev färska röda bär med aningens mintsmak, inte heller fel!

Inne på Babilonia

Färgerna på ljuset skiftade hela tiden

Den stora utegården som används på sommaren

Min stilige karl

Sea-bass

Röda bär

Dagens väder!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det såg fint ut på restaurangen. Hoppas att allt går bra imorgon!