torsdag, augusti 23, 2007

Dvärg-gnutt-dvärg?

Jag kommer antagligen få hela dvärgkommissionen (eller vad de heter) på mig nu men jag har en bekännelse.

Någon eller något har felprogrammerat min hjärna. Detta gör att varje gång jag ser en extremt kortväxt människa med stort huvud så är min första tanke inte som så många andras -Dvärg, utan istället Gnutt. Det handlar ju om någon hundradels sekund som GNUTT dyker upp i mitt huvud innan jag hinner korrigera och tänka det rätta, dvärg istället. Det har hänt några gånger att jag verkligen får leta långt bak i mitt huvud för att få fram ordet dvärg, men allt som oftast kommer jag på mig själv och hinner tänka om. Några gånger har jag inte hunnit. Dessa gånger har det dessutom hunnit rulla från mitt bakersta hörn i hjärnan och ända fram till min tunga för att sedan hoppa ut ur min mun som en klassisk groda. Som tur är har det varit Johan som har varit med vid de tillfällena. Han skrattar gott, men tittar samtidigt på mig med en blick som förbryllar mig. Blicken antyder skratt, men på samma gång en tanke i stil med “vem är det jag lever med?”

Jag ber redan här och nu om ursäkt till alla de gnuttar som eventuellt har tagit illa upp av den här texten, jag har verkligen ingenting emot er, och när jag ändå är i farten kan jag lika gärna be om ursäkt för alla kommande grodor också.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag läste Bobo och Gnuttarna när jag var liten.

L8 sa...

Det gjorde jag med, det är väl antagligen dem jag har att skylla!