onsdag, augusti 01, 2007

Kaffemannen

Som ni kanske noterat så bloggar jag friskt idag. Det kan bero på att jag inte har någonting alls att göra på jobbet. Faktiskt ingeting alls. Så jag bloggar, surfar och babblar med kollegor. Fortsätter det så här så börjar jag snart städa toaletterna här (jag tycker de luktar lite kiss).

Eftersom solen har kommit nu när jag börjat "jobba" igen så tog vi med oss pic-nicfilten käkade sushi i Tantolunden. Om jag har förstått det hela rätt så är det Pride-festivalens hjärta. Vi såg många lustiga människor, ingen av dem verkade vara gay. T ex kom det en gammal gubbe på inlines och rullskide-stavar. Det gick så långsamt att han nästan stod stilla och vi fick oss ett gott skratt. Tills han plötsligt ballar ur och kör små, snabba hoppsa steg och trix! I en väldans fart går det också? Han gör detta under några sekunder med en ledighet i kroppen som inte ser ut att vara möjlig, för att sedan iskallt återvända till att låååångsamt åka med pararella fötter i uppförsbacken. Vi sitter som frågetecken.

Sedan dyker kaffemannen upp. Han tar det makabra priset 20 kr för en kopp kaffe. Men mina kollegor köper så glatt tills de ser när han tar mjölk. Gruppen tystnar och alla tittar ned i backen.


Inga kommentarer: